Mistyczna podróż do Kumbum

Podróż do Tybetańskiej Świątyni Kumbum, to coś znacznie więcej niż pozornie mogłoby się wydawać. Czwartkowy wieczór w Muzeum Ziemi, okazał się mistyczną wyprawą wgłąb siebie, wypełniając wszystkie zmysły duchem i materią.

Wernisaż książki TYBET Elżbiety Sęczykowskiej posłużył tylko za pretekst, stał się punktem wyjścia, zachętą do pójścia w ślady podróżników. Klimatyczne zdjęcia rozwieszone w galerii stanowiły tło tego, co wydarzyło się później.

Zazdrośnie schowany przed Światem Zachodu Klasztor, głęboka wrażliwość i duchowość mnichów stały się szczególną inspiracją podróży w Świat własnych emocji. Odkrywania siebie. W wykonaniu Aliny Mleczko była to podróż najwyższej próby. Wyższa szkoła jazdy. Wystarczył rzut oka na publiczność, aby potwierdzić własne przypuszczenia - goście oniemieli, dali się ponieść duchowej opowieści. To dźwięki improwizowane, powstałe w tej jedynej chwili, inspirowane na żywo tybetańskimi brzmieniami, głosami, dźwiękami. To dialog z atmosferą klasztoru, z duchem, jakby twórcza rozmowa z duchami.


Czy od dobrych emocji można się uzależnić? Myślę, że trzeba bardzo uważać, aby się nie uzależnić. Dziękuję za tą mistyczną podróż, już dziś z niecierpliwością oczekuję kolejnej podróży. Wszak ponoć podróże kształcą.

Symbolicznie obdarzam muzykę absolutną miłością platoniczną. To sprawia, że chciałbym być jak najbliżej niej!

Link do galerii

Alina Mleczko - polska saksofonistka- solistka, wydała pięć solowych płyt, dwie z nich nominowane były do nagrody fonograficznej Fryderyk. Nagrodzona przez magazyn Classica we Francji za płytę Sjesta Otrzymała także wyróżnienie Rewelacja Audio Video za płytę Fiesta. Jako solistka w klasycznym repertuarze na saksofon i orkiestrę symfoniczną, koncertuje z najlepszymi polskimi orkiestrami m.in. Symfonia Varsovia z którą odbyła turnee po Niemczech jako solistka w koncercie na saksofon i orkiestrę smyczkową Aleksandra Głazunowa. Koncertowała również z orkiestrami spoza Polski m.in. Filharmonii Kijowskiej, Radia Duńskiego, Capella Istropilitana z Bratysławy.

W 2011 roku otrzymała tytuł doktora sztuk muzycznych. Jako pedagog związana jest z ZPSM im Fryderyka Chopina w Warszawie a także z UMFCwydział instrumentalno-pedagogiczny w Białymstoku, gdzie prowadzi klasę saksofonu na stanowisku adiunkta. Angażuje się w projekty związane z muzyką eksperymentalną, improwizowaną jazzem i ethno.

Przeczytaj również:

Back to Top